miercuri, 16 mai 2012

Importanta marketingului social

Marketingul social ne da batai de cap, ne impune reguli noi ale jocului si ne pune la incercare tot timpul. Multi dintre noi poate ca nu avem incredere in marketingul pe Twitter, pe Facebook, prin intermediul bloggingului, pe YouTube, sau alte medii si platforme la care are acces o lume impanzita de consumatori activi.

Adevarul este ca marketingul social se afla in miscare continua, intr-o dinamica pe care multi dintre afaceristii acestor ani o pierd din vedere, o desconsidera, o neglijeaza si prin urmare, au de pierdut enorm.

Marketingul social trebuie sa detina atentia si interesul nostru, ca antreprenori, fie ca ne place sau nu, fie ca avem sau nu incredere in strategiile sale conexe.

Un simplu motiv este cel al necesitatii existentei si pregnantei in mediul in care ne gasim consumatorii, in mediul in care consumatorii au incredere. In momentul de fata, expansiunea Facebook, Twitter, LinkedIn, bloggingului, s.a.m.d., este unul dintre cele mai intemeiate motive pentru a ne baza pe marketingul social.

Faptul ca avem audiente in plina miscare, caracterizate de o dinamica destul de greu de urmarit, destul de greu de anticipat in directii si comportament, nu mai uimeste pe nimeni. Unul dintre secretele succesului ca afacere in anul 2012 si nu numai sta in urmarirea clientilor pe retelele de socializare, in atragerea lor pe bloguri, site-uri si nu numai.

Adevarul este ca multi antreprenori cauta rezultate imediate si acest lucru nu este intotdeauna oferit de marketingul social. Mai degraba discutam despre investitii pe termen lung.  O campanie de Facebook isi poate arata beneficiile in cateva zile sau in cateva luni. O strategie de blogging isi poate arata beneficiile reale in luni sau chiar in ani de zile, ani in care investim in continut de calitate, valoros si bine pus la punct prin tactici eficiente de SEO.

In concluzie, prin marketing social se educa masele si audientele, mai mult sau mai putin eterogene, se castiga experienta in ceea ce priveste comportamentul acestora, se leaga relatii de incredere si de lunga durata, si cel mai important, se fidelizeaza si loializeaza clientii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu