vineri, 23 martie 2012

Majoritatea webmasterilor nu stiu cum le-au fost sparte site-urile

Majoritatea proprietarilor de site-uri compromise nu stiu cum acestea au fost sparte si doar 6 % dintre ei au detectat pe cont propriu activitatea malitioasa, potrivit unui raport bazat pe un studiu facut pe 600 de webmasteri si publicat joi de StopBadware si Commtouch. Iata care ar fi principalele concluzii ale raportului:

- Aproape jumatate dintre respondenti - 49 % - au aflat ca site-urile lor au fost compromise prin intermediul browserului sau alertelor motoarelor de cautare, 18 % au fost notificati de catre colegii sau prietenii lor, 10 % de catre o organizatie de securitate si 7 % de catre furnizorul de hosting. Doar 6 % din respondenti au descoperit pe cont propriu ca au fost compromisi, observand activitate suspecta pe site-urile lor.

- Cauza principala a compromiterii unui website pare a fi neactualizarea software-ului de management al continutului (CMS). Acest lucru a fost indicat de catre 20 % din respondeti ca fiind motivul principal pentru care site-urile lor au fost atacate.

- Multi webmasteri - 46 % - au reusit sa rezolve problema pe cont propriu, folosind informatiile disponibile pe forumuri de ajutor si alte site-uri. 20 % au rezolvat problema urmand instructiunile primite de la companiile de securitate si 14 % au primit ajutorul furnizorilor de hosting.

- 12 % din webmasteri au spus ca un calculator folosit pentru a actualiza site-ul lor a fost infectat cu malware, 6 % au spus ca datele lor de logare au fost furate si 2 % au admis ca s-au logat in timp ce utilizau o retea wireless sau PC-uri publice. Cu toate acestea, 63 % din respondenti nu au stiut cum au fost compromise site-urile lor.

- 28 % din respondenti au spus ca platforma CMS cel mai frecvent instalata pe site-urile compromise este WordPress.

- Per ansamblu, 28 % din webmasteri au spus ca se gandesc sa-si schimbe furnizorul de hosting dupa experienta neplacuta prin care au trecut. Studiul a constatat ca webmasterii care au primit ajutor contracost de la furnizorii lor de hosting sau nu au primit ajutor deloc, sunt de pana la 3 ori mai predispusi sa renunte la serviciile acestuia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu