Uzabilitatea, termen inca neintrodus ca atare in limba romana, provine din englezescul "usability" si se refera la usurinta folosirii in mod eficient a unei pagini web sau a unei interfete (electronice) de catre un utilizator, pentru satisfacerea nevoilor acestuia. Uneori, scopul pentru care un utilizator acceseaza interfata difera de scopul pentru care a fost creata aceasta. Alte definitii ale termenului "usability" gasiti si pe Wikipedia.
Nu incarcati inutil site-ul
Este normal sa vreti ca utilizatorul sa stea cat mai mult timp pe site-ul dvs. daca vindeti publicitate pe paginile respective, la fel cum este firesc sa vreti ca utilizatorul sa cumpere ceva din magazinul dvs. online. Pentru o experienta de vizitare cat mai placuta si interesanta, puteti pune pe pagina web mai multe "module de marketing" sau functii care sa aduca valoare site-ului. Aveti grija, insa, cate elemente suplimentare contine pagina respectiva, cum si unde sunt ele asezate – utilizatorul va trebui, la un moment dat, sa aleaga pe ce buton apasa, ce modul utilizeaza sau ce functie. Probabilitatea ca utilizatorul sa aleaga ceea ce va intereseaza – butonul "adauga in cos", de exemplu, daca e vorba de un magazin online – scade proportional cu cresterea numarului de butoane puse la dispozitie in pagina. Asadar, regula "putin si bun" este valabila cu atat mai mult in cazul continutului online.
Captati atentia utilizatorului prin design si culoare
O alta problema intalnita atat la site-urile de continut, cat si la magazinele online este slaba evidentiere a butoanelor din site. Un sfat in ceea ce priveste butoanele de actiune sau link-urile importante este sa se aleaga o culoare din paleta logo-ului proiectului respectiv. Este esential ca aceasta culoare sa fie folosita rar, doar pentru butoanele importante – de exemplu, acel "adauga in cos" dintr-un magazin online. Observati cum folosesc petele de culoare principalele magazine online nationale si internationale – veti constata ca butonul de actiune se remarca prin pozitionare si contrast cromatic fata de alte informatii din pagina. Utilizati, asadar, "culoarea de captare a atentiei" doar acolo unde serveste intereselor dvs. de business.
Aveti grija la marimea fontului cu care este scris textul
Tineti cont de toate categoriile de public atunci cand va creati un website. Utilizatorul nu ar trebui sa aiba langa el lupa atunci cand citeste sectiuni dintr-o pagina web, mai ales cand este vorba de informatii sau butoane importante. Sunt foarte putine site-uri si magazine online care iau in considerare scaderea acuitatii vizuale pe masura imbatranirii utilizatorilor. Una dintre categoriile cele mai profitabile din punct de vedere al conversiei este cea a pensionarilor (in devenire) – au bani si timp de pierdut cumparand produse sau servicii din magazinele online. Nu-i alungati de pe site cu fonturi prea mici sau absenta din pagina a uneltelor de marire/micsorare.
Exprimati-va corect si folositi un limbaj pe intelesul tuturor
O alta problema pentru foarte multe site-uri romanesti: traduceri incorecte sau un vocabular prea specializat. Nu folositi jargonul tehnic in prezentarea unui produs. Majoritatea utilizatorilor abia descopera internetul, iar un procentaj important dintre acestia nu au un nivel de studii ridicat. De aceea, articolele sau descrierile de produse vor avea succes daca folositi un limbaj comun, uzual. Altfel, utilizatorii vor citi continut sau cumpara produse de pe site-uri mai accesibile si usor de inteles.
Atentie unde pozitionati campul de cautare interna
Publicul feminin prefera sa navigheze pe site in cautarea informatiei, insa cel masculin va cauta garantat un camp de search. Daca target-ul site-ului vostru este predominant masculin, atunci este important unde amplasati butonul de cautare, cat si modul in care il evidentiati. Incercati sa nu faceti un camp de 12 caractere, ci sa permiteti scrierea si citirea facila a 2-3 cuvinte-cheie.
Sursa: liviutaloi.ro
Nu incarcati inutil site-ul
Este normal sa vreti ca utilizatorul sa stea cat mai mult timp pe site-ul dvs. daca vindeti publicitate pe paginile respective, la fel cum este firesc sa vreti ca utilizatorul sa cumpere ceva din magazinul dvs. online. Pentru o experienta de vizitare cat mai placuta si interesanta, puteti pune pe pagina web mai multe "module de marketing" sau functii care sa aduca valoare site-ului. Aveti grija, insa, cate elemente suplimentare contine pagina respectiva, cum si unde sunt ele asezate – utilizatorul va trebui, la un moment dat, sa aleaga pe ce buton apasa, ce modul utilizeaza sau ce functie. Probabilitatea ca utilizatorul sa aleaga ceea ce va intereseaza – butonul "adauga in cos", de exemplu, daca e vorba de un magazin online – scade proportional cu cresterea numarului de butoane puse la dispozitie in pagina. Asadar, regula "putin si bun" este valabila cu atat mai mult in cazul continutului online.
Captati atentia utilizatorului prin design si culoare
O alta problema intalnita atat la site-urile de continut, cat si la magazinele online este slaba evidentiere a butoanelor din site. Un sfat in ceea ce priveste butoanele de actiune sau link-urile importante este sa se aleaga o culoare din paleta logo-ului proiectului respectiv. Este esential ca aceasta culoare sa fie folosita rar, doar pentru butoanele importante – de exemplu, acel "adauga in cos" dintr-un magazin online. Observati cum folosesc petele de culoare principalele magazine online nationale si internationale – veti constata ca butonul de actiune se remarca prin pozitionare si contrast cromatic fata de alte informatii din pagina. Utilizati, asadar, "culoarea de captare a atentiei" doar acolo unde serveste intereselor dvs. de business.
Aveti grija la marimea fontului cu care este scris textul
Tineti cont de toate categoriile de public atunci cand va creati un website. Utilizatorul nu ar trebui sa aiba langa el lupa atunci cand citeste sectiuni dintr-o pagina web, mai ales cand este vorba de informatii sau butoane importante. Sunt foarte putine site-uri si magazine online care iau in considerare scaderea acuitatii vizuale pe masura imbatranirii utilizatorilor. Una dintre categoriile cele mai profitabile din punct de vedere al conversiei este cea a pensionarilor (in devenire) – au bani si timp de pierdut cumparand produse sau servicii din magazinele online. Nu-i alungati de pe site cu fonturi prea mici sau absenta din pagina a uneltelor de marire/micsorare.
Exprimati-va corect si folositi un limbaj pe intelesul tuturor
O alta problema pentru foarte multe site-uri romanesti: traduceri incorecte sau un vocabular prea specializat. Nu folositi jargonul tehnic in prezentarea unui produs. Majoritatea utilizatorilor abia descopera internetul, iar un procentaj important dintre acestia nu au un nivel de studii ridicat. De aceea, articolele sau descrierile de produse vor avea succes daca folositi un limbaj comun, uzual. Altfel, utilizatorii vor citi continut sau cumpara produse de pe site-uri mai accesibile si usor de inteles.
Atentie unde pozitionati campul de cautare interna
Publicul feminin prefera sa navigheze pe site in cautarea informatiei, insa cel masculin va cauta garantat un camp de search. Daca target-ul site-ului vostru este predominant masculin, atunci este important unde amplasati butonul de cautare, cat si modul in care il evidentiati. Incercati sa nu faceti un camp de 12 caractere, ci sa permiteti scrierea si citirea facila a 2-3 cuvinte-cheie.
Sursa: liviutaloi.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu