Pe masura ce era digitala se dezvolta nestingherit, evident ca au aparut si noi forme de mass-media. Una dintre acestea este site-ul de video hosting si streaming, YouTube. Luni, Pew Research a prezentat un studiu care indică faptul ca renumitul site de streaming video este tot mai accesat de utilizatorii care doresc sa vizioneze stiri de ultima ora.
"Cetăaenii isi creaza propriile clipuri video cu stiri si le posteaza online. De asemenea, acestia impartasesc si stiri video produse de catre jurnalisti profesionisti. Organizatiile mass-media profita de continutul cetatenilor si il integreaza in propria grila de stiri. Consumatorii, la randul lor, doresc sa impartaseasca ceea ce vad, creand astfel un nou tip de stiri de televiziune", a comentat Pew via Journalism.org.
Bazandu-se pe datele analizate in ultima perioada de 15 luni, statisticile Pew arata ca majoritatea stirilor video de pe Youtube sunt legate de "dezastre naturale sau de revolte politice, oferind de obicei imagini cu continut intens." Cele mai cautate stiri de pe Youtube sunt cele legate de cutremurul si tsunami-ul din Japonia. Acestea sunt urmate de stirile legate de realegerea fostul presedinte rus Vladimir Putin. Pe locul 3 sunt stirile legate de evenimentele din Orientul Mijlociu.
Conform rezultatelor studiului, 39% din materialul analizat a venit de la oameni obisnuiti, in timp ce 51% apartine companiilor de stiri.
Pentru cei care inca nu stiu, YouTube a fost achizitionat de Google in 2006.
"Cetăaenii isi creaza propriile clipuri video cu stiri si le posteaza online. De asemenea, acestia impartasesc si stiri video produse de catre jurnalisti profesionisti. Organizatiile mass-media profita de continutul cetatenilor si il integreaza in propria grila de stiri. Consumatorii, la randul lor, doresc sa impartaseasca ceea ce vad, creand astfel un nou tip de stiri de televiziune", a comentat Pew via Journalism.org.
Bazandu-se pe datele analizate in ultima perioada de 15 luni, statisticile Pew arata ca majoritatea stirilor video de pe Youtube sunt legate de "dezastre naturale sau de revolte politice, oferind de obicei imagini cu continut intens." Cele mai cautate stiri de pe Youtube sunt cele legate de cutremurul si tsunami-ul din Japonia. Acestea sunt urmate de stirile legate de realegerea fostul presedinte rus Vladimir Putin. Pe locul 3 sunt stirile legate de evenimentele din Orientul Mijlociu.
Conform rezultatelor studiului, 39% din materialul analizat a venit de la oameni obisnuiti, in timp ce 51% apartine companiilor de stiri.
Pentru cei care inca nu stiu, YouTube a fost achizitionat de Google in 2006.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu