Cand incepeti sa cautati un furnizor de hosting pentru a va gazdui site-ul dvs., pe langa cantitatea de spatiu pe disc si latimea de banda oferite, acesta isi va promova, de obicei, si timpul de uptime. Cele mai multe companii de hosting web ofera o garantie a uptime-ului pentru a-si promova cat mai bine serviciile.
Uptime este o masura care indica timpul de cand un server dedicat functioneaza neintrerupt. Prin urmare, cu cat mai mare uptime-ul, cu atat mai bun este serviciul oferit. Uptime-ul nu este important numai pentru furnizorii de hosting web, ci si pentru orice persoana sau compania care are un site, deoarece daca site-ul este picat, ar putea afecta reputatia companiei, precum si pe cea a furnizorului de hosting. Companiile de web hosting depun eforturi pentru a putea garanta un uptime de 99,9 %, ceea ce inseamna ca ar fi permise mai putin de 2 minute de nefunctionare pe zi.
Factorii care au un impact asupra uptime-ului sunt inevitabili uneori, dar multe companii de hosting se straduiesc pentru a preveni downtime-ul (opusul lui uptime). Downtime poate fi clasificat in trei categorii:
- downtime planificat, care este cauzat atunci cand un server dedicat este updatat sau upgradat;
- downtime semi-planificat, care poate aparea atunci cand companiile de hosting au identificat o bresa de securitate si trebuie sa rezolve problema;
- downtime neplanificat, care pot fi cauzat fie de un server dedicat supraincarcat, fie de o defectiune de software/hardware, fie din cauza unui malware.
Uptime-ul garantat de catre companiile de web hosting se bazeaza pe analiza informatiilor din trecut. Acesta poate fi monitorizat si mentinut in mai multe moduri. Exista servicii care furnizeaza monitorizare 24/7. Marile companii de web hosting au propriile departamente care monitorizeaza serverele. Downtime-ul poate fi prevenit avand un server redundant care sa inlocuiasca imediat serverul primar, in caz ca acesta nu mai functioneaza. Aceasta metoda poate fi practicata de catre o companie mai mare care poate suporta costurile implicate de un server dedicat suplimentar. Downtime-ul neplanificat poate fi, de asemenea, prevenit prin aceasta metoda.
Pentru consumatori, cercetarea privind uptime-ul fiecarui furnizor de hosting ii poate impiedica in a alege un pachet de hosting de la un furnizor care se confrunta adesea cu timpi de downtime. Exista site-uri care urmaresc timpul de uptime si ofera comentarii si review-uri cu privire la companiile de hosting. Alte locuri pentru a cauta informatii sunt forumurile companiilor de web hosting sau forumurile de review-uri din domeniul web hosting-ului.
Daca site-ul dvs. sufera un downtime, puteti contacta suportul tehnic pentru clienti sau departamentul de servicii cu clientii pentru afla cand isi va reveni site-ul dvs. Trebuie sa intelegeti ca niciun furnizor de hosting web nu poate garanta un uptime de 100 %. Daca site-ul dvs. sufera adesea de timpi de downtime, atunci trecerea la o alta companie de hosting cu un uptime mai mare poate fi singura dvs. optiune.
Uptime este o masura care indica timpul de cand un server dedicat functioneaza neintrerupt. Prin urmare, cu cat mai mare uptime-ul, cu atat mai bun este serviciul oferit. Uptime-ul nu este important numai pentru furnizorii de hosting web, ci si pentru orice persoana sau compania care are un site, deoarece daca site-ul este picat, ar putea afecta reputatia companiei, precum si pe cea a furnizorului de hosting. Companiile de web hosting depun eforturi pentru a putea garanta un uptime de 99,9 %, ceea ce inseamna ca ar fi permise mai putin de 2 minute de nefunctionare pe zi.
Factorii care au un impact asupra uptime-ului sunt inevitabili uneori, dar multe companii de hosting se straduiesc pentru a preveni downtime-ul (opusul lui uptime). Downtime poate fi clasificat in trei categorii:
- downtime planificat, care este cauzat atunci cand un server dedicat este updatat sau upgradat;
- downtime semi-planificat, care poate aparea atunci cand companiile de hosting au identificat o bresa de securitate si trebuie sa rezolve problema;
- downtime neplanificat, care pot fi cauzat fie de un server dedicat supraincarcat, fie de o defectiune de software/hardware, fie din cauza unui malware.
Uptime-ul garantat de catre companiile de web hosting se bazeaza pe analiza informatiilor din trecut. Acesta poate fi monitorizat si mentinut in mai multe moduri. Exista servicii care furnizeaza monitorizare 24/7. Marile companii de web hosting au propriile departamente care monitorizeaza serverele. Downtime-ul poate fi prevenit avand un server redundant care sa inlocuiasca imediat serverul primar, in caz ca acesta nu mai functioneaza. Aceasta metoda poate fi practicata de catre o companie mai mare care poate suporta costurile implicate de un server dedicat suplimentar. Downtime-ul neplanificat poate fi, de asemenea, prevenit prin aceasta metoda.
Pentru consumatori, cercetarea privind uptime-ul fiecarui furnizor de hosting ii poate impiedica in a alege un pachet de hosting de la un furnizor care se confrunta adesea cu timpi de downtime. Exista site-uri care urmaresc timpul de uptime si ofera comentarii si review-uri cu privire la companiile de hosting. Alte locuri pentru a cauta informatii sunt forumurile companiilor de web hosting sau forumurile de review-uri din domeniul web hosting-ului.
Daca site-ul dvs. sufera un downtime, puteti contacta suportul tehnic pentru clienti sau departamentul de servicii cu clientii pentru afla cand isi va reveni site-ul dvs. Trebuie sa intelegeti ca niciun furnizor de hosting web nu poate garanta un uptime de 100 %. Daca site-ul dvs. sufera adesea de timpi de downtime, atunci trecerea la o alta companie de hosting cu un uptime mai mare poate fi singura dvs. optiune.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu